Om skolan

Några ord från vår rektor

Jag är övertygad om att vårt samhälle behöver människor med många olika kompetenser och inte bara de som är duktiga på att prestera i en traditionell skolmiljö. För att fler ska få komma till sin rätt behövs en utbildningsform där du får lov att vara annorlunda.

Att läsa på folkhögskola skiljer sig från andra skolformer. Vi har en frihet att utforma våra kurser så att vi kan följa deltagarnas process istället för att passa in alla i samma form.

På Eslövs folkhögskola utgår vi från att vi har olika sätt att lära oss och anpassar undervisningen efter dina behov. Du lär känna dina styrkor och får uppleva en annorlunda sorts skola, samtidigt som du får allt du behöver för att kunna läsa vidare.

Du kan också läsa här och kombinera detta med att lära dig att bli en bra idrottstränare eller fördjupa dig inom låtskrivande och musik.

Vår skola är en smältdegel av olika människor och erfarenheter, både hos lärare och deltagare. När du går hos oss möter du lärare som har lång pedagogisk erfarenhet och utbildning, men som även är allt från filosofie doktorer, musiker och psykologer till de som är landslagsmeriterade inom olika sporter.

Vi tar med oss vår breda yrkeserfarenhet i vårt lärarskap och vill veta mer om de erfarenheter som du har med dig när du kommer till oss.

Varmt välkommen till Eslövs folkhögskola!